Als de juf thee drinkt
ben ik nog geen vijftien jaar.

Als ik een bloem zou zijn
leefde ik geen jaar.

Mijn zusje zingt de hele dag.
Ook na haar vijftiende jaar.

De maan staat aan de hemel.
Al meer dan vijftienduizend jaar.

Als ik lang aan mijn pen denk
word ik zo maar vijftien jaar.

De mannen nemen hun hoed af.
Proficiat! Nu al vijftien jaar?

Mijn poes al vijftien maanden
in de hemel. Ik wacht op haar.

Ik liep in een getekend huis
met sterren in mijn haar.

Mijn tango-jurk is morgen klaar.
Nog even, o, ik snak ernaar.

Het zal dan niet stil zijn.
Muziek; we dansen met elkaar.

Ik weet weinig van mijn vader
vind dat wel een beetje raar.

Ik zal nooit vergeten dat ik won.
Ik voelde me een keizer, een tsaar!

Liefste, ik ga je overmorgen schrijven.
Weet je, we stonden onder een hazelaar.

We keken naar de maan en sterren
en toen, toen zoende je me daar.

 

 

 

 

 

 

 

